Dag 6 & 7

2 juli 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Zaterdag 2 Juli                  Dia di bandera

Vandaag was het plan om een start te maken met schoonmaken. Even vergeten dat het vandaag een officiële feestdag is, dag van de vlag. Ze vieren dat de Eilandraad voor het eerst bij elkaar kwam in 1951, sinds 1984 vieren ze officieel Dia di Bandera. Overal om je heen zie je de Curaçaose vlag. Veel auto's hebben de vlaggetjes uithangen en worden op straat verkocht. Officieel zijn alle winkels dicht, maar we hebben er toch 1 gevonden waar we schoonmaakspullen kunnen kopen. Emmers, doekjes, sponzen, schoonmaakmiddel & ontstopper. Voor we aan de gang gaan, nemen we een kijkje in het centrum. We moeten even de sfeer proeven hoe het er hier aan toe gaat. Als we over de pondjesbrug aan komen gelopen, vertrekt er net een mega stoet aan motorrijders. Allemaal geven ze extra veel gas om veel lawaai te maken. Alles wordt veilig begeleid en hier is het Brionplein waar de voornaamste activiteiten zich afspelen. Alle winkels in het centrum zijn wel open en er zijn marktkraampjes op straat. Heel Curaçao lijkt vrij te hebben en loopt / slentert rond en eet wat op straat. Na een lekkere lunch bij ons favoriete lunchroom, Pleincafé Wilhelmina, vertrekken we richting ons huis.

We moeten echt aan de gang. Nog eens goed rondkijken en genieten van onze woning voor de komende 3 jaar. Niks te klagen... Eerst wil ik de gootsteen ontstoppen, want hij loopt langzaam door. Ik zwier met de fles en had niet gedacht dat die ontstopper hier zó straf had kunnen zijn. Het komt op me hand terecht en ik gil het uit. Snel onder de kraan en spoel het af, gelukkig valt het mee. Deze fles komt veilig opgeborgen te staan en gebruiken we voorlopig niet meer. Kees begint met de keuken en ik met de badkamer, na 10 minuten zuchten en steunen we het uit. Dat hoort erbij in deze hitte, we lopen helemaal leeg. We besluiten elke dag een beetje te doen, zo vroeg mogelijk in de ochtend. Gelukkig kunnen we afkoelen zo vaak we willen in het zwembad ;)

Zondag 3 juli

Nog 1 ritje naar een winkel voor extra spullen en op naar het huis om weer goed aan de gang te gaan. In de middag relaxen en avonds gaan we uit eten bij Zanzibar, bij het Jan Thiel strand. Dit is een van de bekendere Beach bar van het eiland met zaterdag happy hour. Je kan er ook goed uit eten gaan. Je ziet er jeugd die op stap gaan maar tegelijkertijd ook hele families met kinderen. De halve kip van Kees is heerlijk, mijn salade is groot maar niet veel bijzonders. Weten we dat ook weer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl