Dag 4 & 5

1 juli 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Donderdag, 30 juni

Eindelijk een dag om uit te slapen. Rustige ochtend gehad, alles Curaçaose stijl.. Zelf ontbijtje gemaakt. Supermarkt opgezocht en aan het zwembad gelegen van het hotel. Hierna even opfrissen en uit eten bij het restaurant hier. Het is op donderdag Pasta avond. Kees heeft heerlijke penne met scampi's in paprika saus op en ik tagliatelle met zalm en roomsaus. Als afsluiter van de dag rum cola met limoen op ons eigen balkon gedronken. Vroeg te bed, want morgen ga ik kennis maken met de bemanning van de Pelikaan en Kees gaat de sleutel van onze woning ophalen...

Vrijdag, 1 juli

Om 7 uur moet ik bij de Pelikaan zijn. We hebben een OS&O uitje (Ontspanning, Sport & Ontwikkeling). Nu leer ik meteen iedereen kennen. Zo'n 20 man zit er aan boord en bijna iedereen is er. We gaan Paintballen bij tropicalpaintball.com. Ook al krijg ik een body protector aan en de rest van alle mannen niet. Ik wordt zeker niet gespaard. Er zijn in totaal 4 verschillende terreinen, we worden in 2 groepen verdeeld. De Technische Dienst tegen de rest: Operationele Dienst (IK), Officieren. Logistieke Dienst en Verbindelaar. Meestal wint de andere partij, maar wij ook een enkele keer ;)  Uit eindelijk zit ik goed onder de blauwe plekken. Hierna worden we weer opgehaald met een bus en sluiten we af met een bbq aan boord. Heerlijk stukjes bief is er met stofbrood om te dippen in saté saus.

Kees haalt mij weer op bij de kazerne en we rijden meteen door naar ons Huis (bikini & zwembroek ook mee natuurlijk). Om 12 uur vandaag is Kees de sleutel op gaan halen en heeft uitleg gehad over hoe alles werkt. Fantastisch is het. Groot van binnen en vooral rondom het huis. Fris windje overal, wat zeker nodig is en genoeg plek om te zonnen rondom het zwembad (3 zonnen bedjes heeft ze gelukkig laten staan). En een grote boom om onder te kunnen zitten, om ff af te koelen. We nemen natuurlijk gelijk een duik in het zwembad, het is dieper dan verwacht. Helemaal links kunnen we zelfs niet meer staan. Als we hangen in het zwembad zien we meerdere groen/gele papagaaien. En als klap​ op de vuurpijl een kolibrie in onze bosjes, een heel kleintje is het met een groen, blauwe gloed over zijn lijfje. Mooier kan het niet. Nog even een rondje om het huis lopen. Nu zien we het eerste minpuntje. Achter 1 van de airco's zit een Maribomba nest. Dit is een Antilliaanse papierwesp, op zich geen agressieve wesp maar de steek is wel pijnlijker. De huisbazin bellen we hierover en ze heeft wel een mannetje die om de zoveel tijd hiervoor bij haar langs komt. Maar wanneer dit is weet ze nog niet, het is Curaçao zegt ze...  Op advies van een collega gaan we vanavond uit eten bij Pop's place. Ik had gevraagd waar ze lekker vis hebben. Dit is een lokaal restaurant aan de Caracasbaai. Kees neemt Slakkoorn, een mega slak waarvan het vlees op lokale wijze bereid is. Ikzelf heb de catch of the day, Red Snapper van de grill. Dit zijn de betere tentjes op het eiland, je waant je echt in een tropisch oord.