Verhuisweek

13 juli 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Zondag 10 juli
Afgelopen vrijdag in de middag werden we verrast door een telefoontje.. maandag komt de container onze kant op!! Yess eindelijk, dus vandaag nog ff lekker genieten. We gaan een road tripje maken richting West-punt. Eerste stop bij landhuis Daniël voor een bakkie cappucino. Lokaal krantje lezen, genieten van de omgeving en cactussen in bloei. Dan richting de strandjes plekje zoeken om te lunchen. Er naartoe nemen we alle lokale kleine weggetjes binnendoor. We komen aan bij playa Santa Cruz, wat een drukte, het staat er helemaal vol met bbq's. Dit hadden we kunnen verwachten op een zondag, we rijden door naar de volgende baai. Playa Lagun, hier kun je door de week vers gevangen vis op het strand kopen. Boven op de klif is een restaurant, maar hier zijn we verleden jaar al eens geweest, nu proberen we het restaurantje bij de parkeerplaats de Snèk. Hier bij zit ook een duikschool. Lekker hollandse kroket met friet neem ik en Kees een broodje kipkerrie. Als laatste stop willen we langs landhuis Knip en het hierbij horende Museo Tula. Helaas, gesloten.. dan gaan we hiervoor gewoon nog een keertje terug. Vanacht ons laatste nachtje in het resort, spullen inpakken en wij zijn er gereed voor.

Maandag 11 juli
Drukke dag vandaag en we wachten vol spanning het telefoontje af dat de container echt eraan komt. Ochtends komen ze het tijdelijk alarm installeren en de pooljongen komt langs. Hij komt 2x per week, voelt wel raar zo, maar dit is heel normaal hier. Iemand voor het zwembad, schoonmaakster en zelfs een tuinman. Ze hebben een mannetje om klusjes te doen, insecten te elimineren, iemand pakt je boodschappen in en brengt ze naar de auto, tankt je auto af en ga zo maar door. Wel goed voor de werk gelegenheid denk ik dan maar.. En ja hoor ze bellen, ze zijn onderweg. Een team 6 man sterk haalt de container leeg en zet de meubels weer in elkaar. De dozen pakken we zelf later uit. Het verloopt allemaal vlotjes, de douane-man komt nog even langs om te checken of we geen nieuwe spullen mee hebben genomen of andere verboden waar. Tegen de middag trakteren we iedereen op een Loepmia, van dushi loepmia natuurlijk. De douane-man smikkeld ervan en vertrekt weer, alles is in orde. Zodra ze weg zijn beginnen we met uitpakken, wat zijn het toch veel dozen en hoeveel troep kan je meenemen... Snel een pizza als avond eten tussendoor en we gaan weer verder. Er lijkt geen eind aan te komen. Toch maar naar bed, dan wordt het vanzelf weer morgen en kunnen we weer door ;)

Dinsdag 12 juli
We kunnen de auto ophalen in de ochtend bij het verhuisbedrijf. De auto laten keuren, belasting checken en kenteken aanvragen wordt door een mannetje gedaan, Benny (totaal onverstaanbaar). Hij doet dit voor iedereen zodat je niet hele dagen in rijen hoeft te gaan staan. Handig.. dan check ik mijn telefoon.. :( wéér kapot. Scherm is geplet in mijn tas, ik raad niemand aan een goedkope telefoon van het merk 'blu' te kopen. Nou dit komt later wel. Eerst auto-, inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering regelen. Dit verloopt soepel. Dan internet aanvragen voor thuis, zodat we tv kunnen kijken en ik onbeperkt verhalen kan tikken op de computer.. Pech, dit duurd 12 tot 20 werkdagen. Nog even geduld tot ze het komen aanleggen. Middags komt de insectenkiller, voor de 2 maribomba nesten op te ruimen. Hij vind er nog 6 bij het tuinhuisje. Bah bah, ze houden van plekjes uit de wind en dicht bij het water (zwembad). Doormiddel van hun speeksel bouwen ze nesten. Aan het uitpakken begint een eind te komen. De keuken is bijna klaar, maar we willen alle dozen uit huis hebben, zodat ze die morgen op kunnen halen. Ojah, ik heb geen telefoon meer. Snel naar het centrum een nieuwe telefoon kopen. Deze keer geef ik iets meer geld uit, dan maar een degelijke samsung. Belminuten koop je hier per kaartje en met je belminuten kan je weer internet kopen. Dit kan ook met creditcard. Het is al later in de avond, opwaarderen is nog niet gelukt. Dus nog ff geduld, eer ik weer iets op de blog schrijf. Morgen ga ik een kaartje kopen.

Woensdag 13 juli
Tijdens de verhuis en de overtocht in de container zijn er toch wat dingen gesneuveld of vermist geraakt. Hopelijk vinden we het later terug. Maar een tv plat op je bank omdat de schroefjes kwijt zijn, is niet echt handig. Gelukkig hebben we al een favoriete bouwmarkt gevonden, Kooyman. Hier kan je sparen voor een gratis bioscoop kaartje.. en daar gaan we voor natuurlijk ;) Morgen komen ze de kartonnen dozen ophalen en word de kenteken plaat aangevraagd. De auto is al wel gekeurd en is verzekerd. We mogen er al mee rond rijden, leveren de huurauto in, maar als we aangehouden worden, kunnen we een boete krijgen. We vragen het nogmaals na bij de verzekering. Het is in orde hij is gekeurd en verzekerd, dit is het belangrijkst en zo gaat dat hier. Middags hebben we onze eerste lunch uit eigen keuken, pannenkoeken. Avonds kookt Kees Bami. Officieel ingewijd..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Moeders:
    14 juli 2016
    Leuk weer een volgende stap.
    Enne, we willen graag foto's en filmpjes. Hahaha. Dikke kusss.